Dag 1: Hoe kom ik uit Santander? - Reisverslag uit Santander, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 1: Hoe kom ik uit Santander? - Reisverslag uit Santander, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 1: Hoe kom ik uit Santander?

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Augustus 2014 | Spanje, Santander

Nadat de bus mij van het vliegveld naar het busstation had gebracht, had ik na even zoeken de pelgrimsherberg in de Rua Mayor snel gevonden. Het geluk was aan mijn zijde: het laatste bed was voor mij.
Op het stapelbed sliep onder mij een Duitse jonge dame, die ik later vele malen tegen zal komen: Kathy.
's Morgens na een goed pelgrimsontbijt op weg. Het duurde een hele tijd voordat ik, na veel vragen in mijn "allerbeste" Spaans, enig teken vond van mijn Camino. Maar uiteindelijk gevonden en toen op weg naar Polanco. Via allerlei afkortingen en omwegen en na lang zoeken in Polanca, waar een vriendelijke Spanjaard mij bij een oud vrouwtje bracht van wie ik de sleutel van een kleine herberg kreeg. En weer kreeg ik de allerlaatste en hoogste plaats van een drie-hoog-stapelbed. Onder mij sliepen een (andere) Duitse en een Chileense lerares, die allebei in Duitsland Spaans gaven. Doordat het Maria Hemelvaart was, was daar in de buurt geen restaurant open. De Spaanssprekende dames hadden het ook voor mij goed geregeld: Het vrouwtje van de albergue had voor ons een heerlijk diner bereid en het wijntje smaakte daarbij opperbest.
Na de eerste tocht van ruim 30 km. op tijd naar bed en meteen slapen.