Dag 3: De stokken hebben veel voordelen. - Reisverslag uit Serdió, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 3: De stokken hebben veel voordelen. - Reisverslag uit Serdió, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 3: De stokken hebben veel voordelen.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Augustus 2014 | Spanje, Serdió

Nog even dag 3 beginnen, nu ik nog internet heb.
Lekker geslapen en vanmorgen heerlijk ontbeten. Zo dadelijk moet ik me weer opzadelen en begeef ik me met goede moed op weg naar San Vincente de la Barquera of wat verder naar Serdio.
En jawel, op dit moment zit ik op een terras van Bar la Gloria in Serdio nog na te genieten van een prachtige tocht. Toevallig moet hier de sleutel van de albergue de peregrino opgehaald worden. Eerlijkshalve moet ik erbij vermelden dat ik me daar al lekker gedoucht heb en de dagelijkse was hangt al in een heerlijk zonnig en winderig weertje te drogen. Als je alleen bent, is er niemand die voor jou de was doet.
Gisteren voor het eerst de stokken gebruikt die Bobs Outdoor in Weert mij aangesmeerd heeft. Ik ging voor 1 stok, maar uiteindelijk werd ik overtuigd er toch maar een 2de bij te nemen. Vooral vandaag gemerkt dat ik er veel steun van heb gehad. Je duwt je als het ware ook met je armkracht omhoog en bij het naar beneden gaan, vangen de stokken je op. Het was de hele dag een op- en neergaan in een schitterend gebied met regelmatig zicht op de zee. De wind van zee bracht heerlijke verkoeling, maar toch moest halverwege de dag van shirt gewisseld worden. Lekken als een zeef, maar dat is wel bekend van mij.
Nog een mooi voordeel van het gebruik van de stokken is dat je de voor gewone- armlengte-te ver weg-hangende bramen naar je toe kunt halen. Heerlijke vitamientjes. Ik heb er wel een palillo voor nodig om de pitjes tussen mijn tanden te krijgen.
Ondertussen wordt voor mijn neus een wedstrijd van de plaatselijke club een potje Cantabra de Bolos (een soort kegelen) gespeeld. Zoals ik het kan beoordelen gaat Serdio eraan.

  • 17 Augustus 2014 - 13:49

    Riet En Harrie:

    Hee broer, het is weer leuk je verslagen te lezen. Wij hopen dat dag 3 weer een heel avontuur voor je geworden is.
    We blijven je volgen!!! Ga door met genieten :)

  • 17 Augustus 2014 - 20:10

    Gerrit En Nel:

    Ha, Jan Wandelaar.
    Elke dag weer benieuwd naar je bevindingen en dan even op de kaart kijken waar je gelopen hebt. Ziet er allemaal geweldig uit en we begrijpen dat het weer genieten is.
    Blijf ons lekker berichten dan kunnen wij ook een beetje mee genieten.

    groetjes.

  • 18 Augustus 2014 - 01:59

    Ria Nagel:

    Hallo Jan,
    Fijn om je berichten te lezen.
    Hier in Canada is het een drukte van belang. Ik denk dat het een groot contrast is, met jouw wandeling in de natuur.
    Goed dat je zelf je was doet, mag je thuis gerust mee doorgaan.
    Hoe is het met je spaans? Gaan we straks weer verder met een cursus?
    Geniet van alles.
    Liefs,
    Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 37004

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: