Dag 5: Geen oog dicht gedaan. - Reisverslag uit Piñeres, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 5: Geen oog dicht gedaan. - Reisverslag uit Piñeres, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 5: Geen oog dicht gedaan.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Augustus 2014 | Spanje, Piñeres

Toen ik gisteren hier samen met Uwe aankwam, waren ze 2 grote podia aan het opbouwen. Feest ter gelegenheid van niet San Rocca, maar San Roque. In het begin was het nog leuke Spaanse salsamuziek. De rest van de nacht was het hard en heeft me van mijn slaaprust afgehouden. Het is nu 8 uur en nog steeds is het bal. Toch maar op weg en op zoek naar koffie. Op weg van Llanes richting Pineres...
De koffie heb in Llanes snel gevonden en over schitterende paden (wel echte pelgrimspaden) met steeds de zee in zicht met prachtige rotspartijen. En even later weer door een idyllisch plaatsje. Llanes is dan wel de bekendste badplaats van Asturië, andere kleinere plaatsen zijn minder toeristisch en zeker zo mooi. In Poo wat te eten gehaald en bij het totaal vervallen Cisterciënserklooster uit lang vervlogen tijden van San Antolin de Beon heerlijk in de vrije natuur de lunch genuttigd. De hele dag is het prachtig weer geweest, echt goed wandelweer, maar omdat het steeds op en neer gaat in dit prachtige landschap is het regelmatig nodig om flink gebruik te maken van de fonteintjes die er wel eentje in elk plaatsje te vinden is. Flink drinken, de bidon verversen, kop onder het water, shirtje ontdoen van zweetplekken. Het is de hele dag steeds veel pelgrimswerk. Dwars door een wei met koeien staan de alberguebeheerder en de Duitser Uwe me al welkom te zwaaien. Het lijkt mij ook wel een goed idee om er voor vandaag mee te stoppen.
De albergue is een oud gebouwtje met primitieve stapelbedden, maar prachtig gelegen.

• 19 Augustus 2014 - 08:12

Riet En Harrie:

Och jeetje, dat wordt nog wat, hopelijk ga je weer avontuurlijke momenten beleven zodat de slaap geen kans krijgt. Geniet ervan dan zal het komende nacht wel heerlijk slapen zijn. We lezen het wel!!!

• 19 Augustus 2014 - 19:10

Jan:

Wel goed blijven drinken Jan en en voedzame pelgrimsmaaltijden gebruiiken. Anders val je nog af. Alleen lopen heeft zo zijn voordeel. Houdt Ria er nog iets aan over als je terug bent. Ziet er wel steeds ruig uit. Succes en vat er enne op ons!