Dag 7: Ik verlaat de Camino del Norte - Reisverslag uit Bermeo, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 7: Ik verlaat de Camino del Norte - Reisverslag uit Bermeo, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 7: Ik verlaat de Camino del Norte

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

21 Augustus 2014 | Spanje, Bermeo

Het prive-adres in Colunga beviel mij best. De was was door het oude vrouwtje keurig verzorgd. Heel bezorgd was ze omdat ik zonder ontbijt begon aan de tocht naar Serbrayo, een 15 km. verderop, en daar was geen " comer". Gelukkig had ik nog wat comer in mijn rugzak. Door de regen van de vorige dag moesten de rubberdopjes van mijn stokken regelmatig eraf om slippertjes te voorkomen. Het was de hele dag stevig werken tegen al die bergen, maar er komen er nog meer. Tijdens een stevige beklimming heb ik een richtingspijltje gemist en een uurtje later moest de stok dienst doen om een te enthousiaste hond, attencion del perro, van me af te houden. Zijn vriendelijke baas bracht me uiteindelijk weer op de juiste weg. Te vroeg om al een albergue te zoeken, kwam ik in Villaviciosa aan. Ter hoogte van Camoca moest ik een keuze maken of via Gijon of Oviedo naar de Camino Primitivo te gaan. Ik koos voor het laatste.
Om een uur of 5 ben ik op zoek gegaan naar een albergue in een klooster in de zeer toepasselijke naam Valdedios. Bij een oud pre-romaans kerkje met een romaans klooster vond ik een plaatsje voor de nacht. 's Avonds met een"requisierte" Duitse oud-collega gesproken en een zeer simpele maar voedzame maaltijd genuttigd met een flesje vino tinto.

  • 22 Augustus 2014 - 15:11

    Monique Bergsma ,schoenmakers ,:

    dag jan , leuk de verhalen over de camino ,
    en herkenbaar voor mij , route del north heb ik in 2jaar gelopen , eerst vanaf Bilbao , en later vanaf llanes , en de hele kustroute tot Santiago ,
    wel pittig ,maar het ging , ik woon in maarheeze , en was 2 jaar geleden bij de presentatie van jullie eerste tocht van uit budel camino frances,
    van peter uit budelschoot hoorde ik dat je weer onderweg was , peter loopt samen met een groep nordick in de bossen met leider leo en corrie ,
    ik wens jou een fijne camino , en geniet er van , iedere dag is prachtig ,
    dag gr Monique,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 37003

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: