Dag 10: Albergue peregrinos in een oud monasterio - Reisverslag uit Cornellana, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 10: Albergue peregrinos in een oud monasterio - Reisverslag uit Cornellana, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 10: Albergue peregrinos in een oud monasterio

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Augustus 2014 | Spanje, Cornellana

Gisteren meende mijn tablet het android-systeem te moeten bijwerken, net op het moment dat ik het verslag wilde opslaan. Het kreng liep helemaal vast en ik dacht dat het kapot was. Ik kon hem zelfs niet uitzetten. Toch maar aan de oplader gezet en vanmorgen gaf hij weer tekenen van leven. Ik dacht al naar Oviedo terug te moeten gaan om een winkel te vinden die me zou kunnen helpen. Gelukkig was dat niet nodig.
Ik zat gisteren mijn verslag te maken in een restaurant waarin een 20-tal zeer luidruchtige, kwebbelende Spaanse oudere dames, die zo te zien elkaar weer na lange tijd ontmoette. En boven hen hingen 2 grote tv's, die daar weer overheen probeerden te komen. En dan scoort Messi de 1-0 en blijkt er nog meer publiek te zijn. In die sfeer viel alles stil op mijn tablet ..¥₩*★¿♥
Gisteren een mooie tocht van bijna 30 km gelopen van Escamplero naar Cornella en op weg daarheen trof ik een Duitse Simone aus Hessen en die in Hamburg woont. Ook zij was in de vorige vieze albergue geweest en verschillende pelgrims zouden naar het klooster in Cornellana gaan. Toen we daar zo rond 4 uur aankwamen was er niemand. Een schitterende herberg met van alles voorzien. Omdat het goed weer was om de was te doen , had ik alles wat een beetje onfris rook in de machine gedaan... deed het kreng het alleen tussen half 8 en 10. En toen werd het toch met de hand wassen. Maar droog was die in het heerlijke windje zo.
Daarna in het dorpje samen met mijn kamergenote een flesje cider leeggemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 37013

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: