Dag 14: Het Franse pelgrimslied - Reisverslag uit Santa Engracia, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 14: Het Franse pelgrimslied - Reisverslag uit Santa Engracia, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 14: Het Franse pelgrimslied

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Augustus 2014 | Spanje, Santa Engracia

De dag begon mistig en ik liep letterlijk met mijn hoofd in de wolken. Geklommen moest er weer worden en hoe hoger ik kwam, hoe harder het begon te regenen. Ik was amper op weg of onze vrolijke Franse Bretonner, Jean-Ives, zong het volgende lied:

Tous les matins nous prenons le chemin/
Tous les matins nous allons plus loin/
Jour apres jour la route nous appelle/
C'est la voix de Compostelle.

Het is wel een beetje zalvend lied, maar in een mooi marstempo dat je vanzelf de vele steile hellingen laat bedwingen. De hele dag blijft het lied door mijn hoofd gaan. En als je dan bij een restaurant pauzeert, dan komen weer dezelfde pelgrims vermoeid een consumptie nemen en ja hoor, onze Bretonner Jean-Ives moet nog even het lied herhalen en pas dan kan ik het in mijn beste Frans vastleggen. Het moet bijna zeker dit lied zijn dat het weer opklaart. De poncho kan weer opgeborgen worden en de hoed moet weer op, om het verbranden niet nog erger te maken. Mijn weelderige haardos kon de afgelopen dagen niet voorkomen dat het een beetje te rood werd. Dus maar weer de hoed op. De afgelopen dagen was het in de verschillende herbergen druk en steeds dezelfde mensen. Vandaag even doorgelopen om toch wat ander gezelschap te vinden. De meesten hielden het vol tot Grandas de Salima en daar zal het wel druk zijn. Overigens wel heel gezellig. Toevallig kom ik daar een Nederlandse vader met dochter tegen. Zij verlaten de Primitivo om weer de Camino del Norte in Oviedo op te pikken. Nu zit ik een 5 km verder in Castro in een mooie jeugdherberg (vanzelfsprekend mocht ik er zelfs et mijn jeugdige leeftijd in) en tref daar 2 bekenden, Polina uit St. Peteresburg en Simone uit Hamburg, en een aardige jongeman Adam (zijn zus heet echt....) uit Warchau, en deze pelgrim uit Budel.

  • 28 Augustus 2014 - 20:51

    Vincent:

    Hoi Jan,
    Al weer veertien dagen onderweg en zo te lezen mis je jouw 2 wandelvrienden helemaal niet.
    Je hebt nu steun van o.a. 2 wandelstokken.....
    Fijn dat je al zo veel leuke mensen hebt ontmoet! Ik kijk er nu al naar uit om de verhalen
    "live" te horen.
    Geniet van de tocht, van de eenvoudige doch voedzame maaltijden en natuurlijk van een wel verdiend drankje om de dag mee af te sluiten.
    Ik blijf je volgen.

    Groet,
    Vincent

  • 29 Augustus 2014 - 09:36

    Piet En José:

    Hallo pelgrim Juan,
    Weer een leuk verslag Jan en hoe toevallig dat je zélfs een Bulander op jouw pad tegen komt. Hopelijk heb je de komende dagen iets meer gezelschap van de zon want dat lijkt ons toch prettiger lopen. Houdt de moed erin en we zien uit naar je volgende belevenis.
    Adios amigo !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 37017

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: