Dag 15: Boven de wolken - Reisverslag uit Fonsagrada, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 15: Boven de wolken - Reisverslag uit Fonsagrada, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 15: Boven de wolken

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Augustus 2014 | Spanje, Fonsagrada

De bewolking hing bij de albergue in Castro al laag en bleef lang in de dalen hangen. Langzamerhand klommen we hoger en kwamen we boven de wolken te lopen. Geregeld kom ik dezelfde mensen van gisteren weer tegen. Simone, Polina, Adam en ook weer Alexander. Op de mooiste plekjes wordt er gestopt om ook door anderen gefotografeerd te worden. E-mailadressen worden uitgewisseld om gemiste plaatjes alsnog te krijgen. De Alto del Acebo was weer een bultje van 1024 meter en bood weer prachtige vergezichten en daarna is het weer dalen geblazen. Totdat aan de voet een barretje opduikt en de koffie en de dos pinchos er wel ingaan. Kort daarna passeerden we de grens van de provincies Asturië en Galicië, waarin ook Santiago de Compostela ligt. Dus de laatste grens is gepasseerd. Het is even wennen, want in Asturië was een ster met de gesloten kant die de juiste richting aangaf, in Galicië is het omgekeerde het geval. Nu is het de schelp met de stekeltjes die bepaalt waar de camino verdergaat. Als ik dit stukje intik komen het Italiaans echtpaar Paula en Fabricio en de Russin Polina ook een cola en een cafee con leche drinken. En als we vertrekken is het duidelijk dat vandaag voor de meeste pelgrims Fonsagrande het eindpunt voor vandaag is. Dat is onder deze temperatuur ook voor mij een mooie plek. De albergue ziet er heel modern en netjes uit.