Dag 21: Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 21: Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 21: Santiago de Compostela

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 September 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Omdat de weg vandaag naar Santiago slechts 21 km was, en dat de avond heel gezellig en wat later eindigde, kwamen we ook wat later en trager op gang. Het tempo was ook beduidend lager dan normaal. De stemming leek ook een beetje bedrukt; het einde was in zicht. Voor je gevoel is de Camino het belangrijkste, niet het bereiken van het uiteindelijke doel. Iedereen voelt dat het onvermijdelijke afscheid nadert. De een gaat naar huis, de ander gaat naar Fisterra of Muxia of beide, helemaal te voet of (gedeeltelijk) met bus. Morgen is nog de afspraak om samen naar de pelgrimsmis van 12 uur te gaan, daarna nog een gezamenlijke lunch. Ook dan zal ik beslissen wat ik ga doen. De stad heb ik ondertussen wel gezien en ik heb al veel bekenden binnen zien komen. Een geweldig gezicht. Vanmiddag mijn Compostolaat afgehaald en daarna een bezoek gebracht aan het "Hollandhuis": de huiskamer van de Lage Landen. Daar kreeg ik het advies om in de Franciscuskerk een speciaal compostolaat te halen. Dit gebeurt eens in de 100 jaar. Omdat 100 jaar wachten wel heel erg optimistisch is, maar even ophalen. Na het e-mailtje van Ria, kon ik mijn terugreispapieren uit laten printen. De terugreis staat geboekt voor 9 september. Voor die tijd ga ik nog zeker een eindje lopen.

  • 04 September 2014 - 22:25

    Peter Van Den Heuvel:

    Proficiat Jan, je hebt het einddoel weer bereikt. Het gevoel van heimwee kan ik me goed voorstellen, hoewel dit woord eigenlijk niet goed is. Het onderweg zijn, zonder verdere zorgen dan eten drinken en slapen en gezelschap is onvervangbaar.
    Nog een paar plezierige dagen daarginds en een behouden thuisreis.

  • 04 September 2014 - 22:29

    Ria Nagel:

    Hallo Jan,
    Goed dat je de juiste e-mail ontvangen hebt. Ik heb nog een paar keer geprobeerd te bellen, maar dat lukte niet.
    Veel plezier in Santiago en ook voor de resterende dagen.
    Veel liefs en tot gauw,
    Ria

  • 04 September 2014 - 22:34

    Frank :

    Mooi Jan. Santiago is toch de kroon op het werk.

  • 04 September 2014 - 23:05

    Riet En Harrie:

    Hallo broer. Geweldige prestatie!!! Proficiat en nog even genieten daar!!! En een hele goede terugreis.

  • 05 September 2014 - 03:26

    Tineke:

    Hi Jan.
    Proficiat.
    You did it again!!!
    We hebben met plezier je gevolgd, door je mooie reisverslagen.
    Geweldig dat je zo genoten hebt en nog kan genieten de laatste dagen.

  • 05 September 2014 - 08:54

    Mart:

    Wederom mooie ervaring Jan. Geniet van al je mooie ervaringen, gesprekken etc.

  • 05 September 2014 - 10:13

    Gerrit En Nel.:

    Jammer dat het weer voorbij is!? Ja, we kennen het gevoel.
    Bedankt voor je mooie verslagen. We hebben ervan genoten.
    Geniet nog van de komende dagen.

  • 05 September 2014 - 19:31

    Jan:

    Gefeliciteerd Jan!
    Heel knap zo in je eentje zonder ons.
    Heb je een kaarsje voor ons laten branden?
    Ik benijd je, zou zo mijn rugzak willen pakken. Als ik ook niet meer hoef te werken over een jaar of 4 of wie weet misschien wel eerder. Geniet van de laatste dagen. Vincent en ik zullen er vanavond eentje "klokken" op jouw succes en gezondheid!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 37000

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: