Dag 24: Terug naar Fisterra - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 24: Terug naar Fisterra - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 24: Terug naar Fisterra

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 September 2014 | Spanje, Fisterra

Natuurlijk moest even Muxia bezocht worden en het stadje was in een zondagse rust. Er was overal rust, ook in de mooie haven. Aan de andere kant van het stadje de oceaan met prachtige rotspartijen en oude gebouwen. En dan pas om goed 10 uur op pad voor de terugweg. Gisteren expres mooie plaatjes in gedachten gehouden, omdat het nogal mistig was; vandaag is het bijna onmogelijk wat plaatjes daarvan te schieten, vanwege de constante regen. Het leek een beetje op het Franse weer van 2 jaar terug. Met behulp van aardige tegemoetkomers kon mijn poncho goed over mijn rugzak gedaan worden. Alleen is dat niet te doen. En plotseling komt daar een Duitser mij tegemoet en die nauwelijks na onze begroeting mij zomaar een vrolijke en gelukkige pelgrim noemt. En ondanks het (kl...)weer voel ik me ook heel gelukkig. Straks echt Fisterra bekijken, want dat was er gisterenmorgen bij ingeschoten. Terwijl ik dit schrijf, laat ik me na 16 km in Lires een bocadilles calamares heerlijk smaken. Ondertussen valt de regen gestaag naar beneden en de aanwezigheid van wifi is een goed excuus om een lange schrijfpauze te nemen. Misschien kom ik straks, als ik weer geluk heb in Fisterra nog even terug. Dadelijk weer op gang komen...
Gelukkig klaart het later in de middag wat op en kan ik nog een paar foto's van de mooie omgeving maken. Als ik in dezelfde albergue van eergister ben, is het ondertussen toch weer bijna half 9 geworden. Doordat alles nat is geworden, draait de wasmachine voor deze keer op volle toeren. Hopelijk is alles morgenvroeg een beetje droog. Zo niet, dan moet die in Santiago maar verder drogen, zodat ik dinsdag met frisse kleren het vliegtuig naar Brussel kan nemen. Mijn camino zit erop. Het was geweldig. Heel veel leuke mensen ontmoet en ook ervaren dat alleen lopen niet eenzaam hoeft te zijn. Ik ben blij dat ik deze ervaring heb mogen meemaken en ik zie ernaar uit mijn vrienden, mijn familie en vooral Ria weer te zien. Het wordt weer eens tijd om samen iets te gaan ondernemen. Tot zo.

  • 07 September 2014 - 22:20

    Riet En Harrie:

    Mooie foto's, mooie verslagen, wij hebben er ook weer van genoten.
    Een hele goeie reis terug en tot ziens!!

  • 07 September 2014 - 23:17

    Ria Nagel:

    Jammer, dat het de laatste dag regende.
    Toch nog genoten.
    Tot overmorgen!
    Liefs,
    Ria

  • 07 September 2014 - 23:52

    Rinie:

    Hoi Jan
    Proficiat met deze goeie prestatie.het zit er weer op!
    We hebben genoten van je mooie verhalen en de foto's
    En voor straks een goeie terug reis.
    Heel veel groetjes Rinie en Jen.

  • 08 September 2014 - 16:36

    José En Piet:

    Hoi Jan
    Proficiat met deze knappe prestatie
    We hebben jouw verhalen steeds gelezen en hebben ervan genoten. Straks een goeie reis terug naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 37010

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: