Dag 25: Terug in Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 25: Terug in Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 25: Terug in Santiago de Compostela

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 September 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag was het een toeristisch dagje Santiago. Maar die stad heb ik ondertussen wel gezien. En je hebt het gevoel dat je er als niet-pelgrim niet zo thuis hoort. Je hoopt nog wat bekenden tegen te komen, maar die zijn natuurlijk al vertrokken. Alleen Uwe van de camino del Norte ontmoette ik al weer. Die kwam ik trouwens afgelopen zaterdag plotseling tegen toen ik nog zonder onderdak op een terrasje zag. Hij zat er een beetje doorheen en zei dat hij de volgende dag terugging naar Santiago. Hij liep net als ik op het grote plein voor de kathedraal ook al een beetje verveeld rond. Hij gaat vandaag al naar huis. Het is nog steeds een mooi gezicht hoe velen binnenkomen, soms strompelend en dan voldaan op de foto gaan.
Trouwens op de dag dat ik binnenkwam, was mijn tablet leeg. Maar de anderen, Franse Jean-Ives en Italiaan Fabricio zullen mij wat foto's sturen. Overdag wat rondgeslenderd en vanaf een terrasje in je eentje de menigte bekijken is even mooi, maar deze camino zit er voor mij duidelijk op..
Voor de laatste keer nog een keer slapen in een prachtige albergue Les
Estacion, inderdaad vlakbij het station.
En ineens zag ik een bekend gezicht, die ik 's morgens in Fisterra, bij het verlaten van mijn albergue in Fisterra in het voorbijgaan begroette. Zij bleek ook in de kathedraal gezeten te hebben en wilde nog wat eten. Dus kwamen we onder het eten van een combinanados en een glaasje wijn erachter dat we eigenlijk collega's zijn. Zij beginnend als lerares Duits en Engels en ik genietend van mijn pensioen na een mooie werkzame periode. Aan haar uitspraak kon je horen dat ze uit Beieren kwam. Voor haar zitten haar Portugese camino en tegelijk de vakantie erop. Daarna op zoek naar mijn albergue, morgen een keertje uitslapen en dan naar huis. Tot zo...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 37014

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: