Dag 6: De poncho van Jan. - Reisverslag uit Colunga, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 6: De poncho van Jan. - Reisverslag uit Colunga, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 6: De poncho van Jan.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Augustus 2014 | Spanje, Colunga

Het zag er vanmorgen toen ik vertrok vanuit de sobere albergue van Pineres nog mooi uit. Ideaal wandelweer in een fantastische omgeving. Dan weer door weilanden met gierende roofvogels, dan weer mooie vergezichten op de rotsachtige kust, met het geluid van de kolkende golven tegen de rotsen. Ook al schijnt de zon niet, de temperatuur is goed en het prachtige berglandschap zorgt voor veel zweetdruppels. Gisteren al een ingreep in mijn riem moeten doen. Om de broek niet op mijn knieën te krijgen, heeft mijn Canadees mes een nieuwe inkeping moeten maken; nu blijft hij beter zitten. In Ribadesella eerst een lekker bakje koffie gedronken en op de markt wat voedzaam en gezond voedsel ingeslagen om de dag goed door te komen. Even dwong het noodweer me een uurtje te schuilen onder het genot van een zumo aranjas vol vitamientjes. Voor het eerst bood de poncho van Jan Indencleef een paar uur uitkomst, maar nat word je toch. Het nooddrankje van Vincent was voor "Johnnie Walker" nog net niet nodig. Mijn bedoeling was om in La Isla een albergue te zoeken, maar die zat vol. Samen met al eerder ontmoete 2 echte Italiaanse vriendinnen, Elina en Erica, kwam ik daar aan. Hun Spaans was goed om de vriendelijke mevrouw van de albergue een privé-onderkomen te laten regelen voor ons drietjes. In Colunga, een 4 kilometer verder, hadden we een privé-adres met later bleek met nog 2 Spaanse pelgrims. Zo komen we de nacht wel door en zijn we weer een dikke 30 km. verder.

  • 20 Augustus 2014 - 19:53

    Fleur:

    hallo opa,
    ik heb al twee dagen gewandeld. vandaag mijn nieuwe paraplu nodig gehad.
    nog twee dagen te gaan, daarvoor hoop ik mijn paraplu niet nodig te hebben.
    ik hoop dat jij mooi weer zult hebben.
    tienduizend kussen groetjes fleur

  • 20 Augustus 2014 - 20:26

    Heleen:

    Ha Jan, leuk om je verslag te lezen. Daardoor kan ik je schrijven dat we vandaag toch ook een uitnodiging in jullie bus hebben gestopt. Niet wetende of er iemand thuis is op 6 september, maar dat is het risico. Heb nog goede herinnering aan ons eerste feestje op de Fazantlaan waar we met Ria tot 07:00 op de keukenvloer hebben gepimpeld. Wie weet, allereerst veel plezier van de wandeltocht en liefs uit Budel, Lena

  • 20 Augustus 2014 - 23:33

    André:

    Weer een avontuurlijke dag met een verslag dat wel wat vragen oproept? Twee Italiaanse vriendinnen en twee Spaanse pelgrims. Zoek de verschillen. Uitleggen Jan!

  • 21 Augustus 2014 - 04:27

    Ria Nagel:

    HALLO jAN,

    Je gaat als een speer. Dit is overigens de eerste keer, dat jij ergens niet kunt slapen door de muziek.
    Hopelijk is je volgende verblijf helemaal naar wens.
    Slaap lekker!
    Kusjes,
    Ria

  • 21 Augustus 2014 - 10:04

    Jo En Jeannie :

    Hallo Jan ,het gaat goed zo te lezen in jou prachtige verhalen!!
    Nog veel avonturen en wandel ze !!!
    groetjes Jo en Jeannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 37029

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: