Dag 18: Erg warm. - Reisverslag uit Friol, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 18: Erg warm. - Reisverslag uit Friol, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 18: Erg warm.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 September 2014 | Spanje, Friol

Er werd al voor gewaarschuwd, het zou een erg warme dag worden. Daarom ging om 6 uur de wekker en werd ik zachtjes gewekt door Polina en samen met Fabricio en Paula, verlieten we in het donker de stad. Gelukkig konden we al snel ontbijten in een wegrestaurant en toen op weg. De 3 zouden de zuidelijke variant lopen en ik de noordelijke. Doordat het nog donker was, miste ik de pijlen voor mijn route. Op de kaart kon ik zien, dat ik een kilometer of 10 later een andere weg kon nemen, om alsnog op de goede route te komen. Het was weer prettig om na een paar dagen helemaal alleen te moeten lopen. Het was wel flink puzzelen en vragen om te komen waar ik wilde. In Boveda zou een schitterende tempel en kerk van Santa Eulalia uit de 4de of 5de eeuw te bezichtigen zijn. Maar helaas waren beide uitgerekend op maandag niet voor deze vrome pelgrim geopend. Dan maar in een flink tempo op weg naar Friol om in pension Benigo om 4 uur, na een heerlijk dutje in de schaduw, een bed te bemachtigen. En terwijl ik hier dit tik, zelf al fris gedoucht, komen de Duitse Simone, de Fransen Michel en Jean-Ives ook hier vermoeid binnenvallen. Dat wordt om een uur of 9 weer een
gezamenlijke maaltijd.We hebben het nog echt niet zo slecht; er zijn er meer die het slechter hebben... Ik denk dat ik morgen maar een stukje ga lopen. Ga je mee?

  • 01 September 2014 - 21:09

    Vincent:

    Hallo Jan, ken je deze nog?
    "Je hebt het zo slecht nog niet!
    Er zijn er genoeg die het slechter hebben..."

  • 01 September 2014 - 21:16

    Frank:

    Hoi Vincent,
    Vergis ik me? Dacht niet dat ik Jan hoorde klagen....

  • 01 September 2014 - 22:48

    Ad En Frank:

    Een km of 10 omlopen zal voor jou niet echt een straf zijn.... Het gaat al weer vlotjes zo te lezen... Succes verder!

  • 02 September 2014 - 18:49

    Rinie:

    Het is mooi jou verhalen te lezen . Het gaat je wel heel goed af.
    Zo Jan hou vol .
    Ook het kijken naar de foto's is leuk .
    Wandel ze de groetjes Rinie en Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 37020

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: