Dag 20: Mooie herinneringen - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 20: Mooie herinneringen - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 20: Mooie herinneringen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 September 2014 | Spanje, Pedrouzo

Vandaag wilde ik een stukje in mijn eigen tempo lopen en dat was een stuk sneller dan Simone, Jean-Ives en Michel. In Sobrado dos Monxes werd het al wat drukker op de Camino. De Camino del Norte kwam daar samen met de echte Camino Primitivo. Ook veel Spanjaarden die de "slechts" de laatste 100 km lopen. Om half 12 had ik er in Arzua al 20 km opzitten. Ik had er zin in een flinke afstand te lopen. Het weer leende zich daar perfect voor. Weinig zon zodat de hoed af bleef. In Arzua voegde zich ook nog de Camino Frances erbij en werd het beduidend drukker. Verschillende keren zie je herkenningspunten en komen er allerlei gedachten in je op. Herinneringen aan de fietstocht samen met Ria in 2003. In gedachten zie je de bandensporen nog op het asfalt. Ergens moeten ze nog zijn. Dan de vele voetstappen van mij, samen met die van Jan en Vincent in 2012, die zitten er zeker nog verser in in de vele pelgrimspaden. Maar ook die zijn al weer door honderdduizenden anderen naar de achtergrond betreden. Maar de herinneringen zijn er zeker nog en zijn mij veel waard. Alleen, uren wandelen, beleef je het wel intenser.
Totdat plotseling iemand roept:"Hi, Johnnie Walker. Nice to meet you".
Onze Man uit Chicago, Daniel. Een uurtje pauze samen met hem onder het genot van een paar zumo natural en een bocadille. Hij was ook onderweg naar Pedrouzo, nog een 15 km verder en hij zat er met pijnlijke knieën een beetje door, maar wilde toch alleen verder. Om half zes had ik er een dikke 40 km opzitten en werd ik zeer verrast verwelkomd door de bekende groep die ik 2 dagen geleden verliet. Na een verfrissende douche moest ik de hernieuwde kennismaking vieren met een lekker glaasje wijn. En wat later op de avond, na het eten, kwam er nog een speciaal drankje uit de streek bij. Morgen zullen we Santiago bereiken.

  • 04 September 2014 - 20:00

    Frank:

    Top, Jan. Op tijd voor de reünie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 37018

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: