Dag 8: Op weg van Valdedios naar Pola de Siero. - Reisverslag uit Pola de Siero, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 8: Op weg van Valdedios naar Pola de Siero. - Reisverslag uit Pola de Siero, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 8: Op weg van Valdedios naar Pola de Siero.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Augustus 2014 | Spanje, Pola de Siero

Na een primitief restant-van-gisteren-ontbijt pas om half 9 op pad. In de albergue sprak een Zweed mij aan en vroeg of hij van mij een foto mocht maken. Hij had een vriend die precies op mij leek. Het zou mijn dubbelganger kunnen zijn. Hij was de sterkste Zweed die hij kende...
Was het gisteren stevig dalen naar Gods dal (Valdedios), vanmorgen moest ik meteen stevig aan de bak om het dal weer te verlaten. Wel prachtige vergezichten en een mooie terugblik op het klooster. Er moest hard geklauterd worden en pas in Vega de Sariego kon ik mijn verdiende bakje koffie kopen. Daar kwam ik weer de Duitse ex-godsdienstleraar tegen. De tijd was te kort om hem meer te vragen over zijn "inquisitie". Gisteren vertelde hij over zijn theorie over het stenigen van een prostitue, een verhaal uit de bijbel. Hij had er een theorie over die niet strookte met de gevestigde leer op zijn school. Misschien kom ik hem nog eens tegen. Het is pas half 3 en waar ik een albergue zal vinden, is nog even de vraag.
Bij navraag blijkt dat de volgende albergue nog 4 uur verder lopen is. Daarom maar een slaapplekje in Pola de Siero genomen. Een schitterende herberg met alles erop en eraan. In de keuken mijn sobere lunch genuttigd, lekker gedoucht en weer zelf de was gedaan. Hopelijk is die morgen droog. Naar Oviedo is het nog bijna 17 km. daar kom ik morgen zeker. Waarschijnlijk ga ik even de stad bekijken en afhankelijk van de situatie neem ik daar een albergue of ik plak er nog een 12 km achteraan om er eentje in Escamplero te nemen.

  • 22 Augustus 2014 - 21:34

    Fleur:

    hallo opa,
    mijn wandelvierdaagse zit er alweer op, ik heb een mooie medaille gekregen.
    ik kreeg ook bloemen van mama en papa.
    nu ga ik lekker slapen, welterusten opa.
    groetjes en een dikke kus en knuffel van fleur.

  • 22 Augustus 2014 - 22:10

    Ad En Frank:

    Succes! Je kijkt niet op enkele km... Gelijk heb je!
    Respect hoor....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 37034

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: