Dag 9: Even Oviedo en dan verder. - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 9: Even Oviedo en dan verder. - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 9: Even Oviedo en dan verder.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 Augustus 2014 | Spanje, Oviedo

Vandaag een stevige tocht gemaakt van Pola de Siero naar Escamplero. De Camino Primitivo is echt begonnen en de hoogteplaatjes voor de komende dagen beloven veel zweetdruppels te gaan bezorgen. Het landschap vergoedt heel veel en ondanks het vele, vaak steile dalen en stijgen is het nog steeds volop genieten. Morgen wordt het nog pittiger, dus vroeg pitten en morgen weer vol goede moed verder. Vanmorgen met Miguel van de groep uit Beieren in een stevig tempo naar Oviedo gelopen. Nadat ik de kathedraal had bezocht, voegde hij zich weer bij zijn groep en ben ik aan de eerste echte Camino Primitivotocht begonnen. Om 3 uur begonnen en om 6 uur kon ik me inschrijven in het restaurant El Tendejon de Fernando. Een 300 verder kon ik in de albergue perigroso (moet zijn: peregrinos) in Escamplero me lekker douchen.

• 24 Augustus 2014 - 05:55

Ria Nagel:

helemaal goed Jan. Veel succes op de Camino Primitivo.
    Heb je al veel stempels?
    Liefs,
    Ria.

• 24 Augustus 2014 - 09:53

Gerrit:

Leuk om je te volgen. Heb even de menukaart van El Tendejon de Fernando bekeken en dat ziet er goed uit.
    Noem dat maar "Primitivo". Maar je hebt het verdiend.
    Geniet er van.

• 24 Augustus 2014 - 12:08

Peter Van Den Heuvel:

Het gaat geweldig, Jan, doe zo voort, maar pas op voor albergues peligrosos want daar kan het gevaarlijk zijn.
    We volgen je op de voet en vinden het iedere dag spannend wat je weer beleefd hebt en met wie je contact hebt gehad. Mucho suerte y buen viaje.

Ciel en Peter