Dag 13: Koningsetappe - Reisverslag uit Berducedo, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 13: Koningsetappe - Reisverslag uit Berducedo, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 13: Koningsetappe

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Augustus 2014 | Spanje, Berducedo

De 2 Franse oude gabbers, Jean-Ives en Michel, hadden in de albergue voor de liefhebbers een echt slaapmutsje, maar met een snurkende Italiaan, Fabricio, naast me, was het slokje eigenlijk te klein.
Voordat ik aan de trip begon, werd al verteld om wat proviand in te slaan. Ik verval steeds in herhalingen, maar de tocht van vandaag sloeg alles. Wie nog vakantie heeft, of kan regelen, pak je rugzak, vlieg naar Oviedo en loop de Camino Primitivo. Een onvergetelijke ervaring. Ontzettend zwaar, maar o zo mooi. Als ik dat kan met zo'n voorbereiding dan kan het (bijna) iedereen.
Vanmorgen om kwart voor acht vertrokken en om 5 uur was, of waren we, ruim 28 km verder. Het Italiaans echtpaar Paola en Fabricio kwam ik regelmatig tegen en wij konden af en toe wat foto's maken van de geweldige omgeving. Een moment van rust in het op- en neergaande berglandschap was er nooit. De smalle paadjes vereisten steeds je aandacht en de adembenemende omgeving kon je niet zomaar aan je voorbij laten gaan. Dus was het af en toe ook nodig om even op adem te komen en dan maar gebruik maken om even om me heen te kijken. Prachtig.

  • 27 Augustus 2014 - 20:21

    Frank:

    Ik had al zo'n vermoeden dat 't daar prachtig is Jan. Primitivo staat op mijn 'bucket list'.

  • 27 Augustus 2014 - 22:39

    Toon Hompes:

    Hoi Jan,

    Het zit jou ook allemaal mee. Vorig jaar liep in compleet doorweekt van een hele dag regen bij Alejandro binnen. Maar je hebt gelijk, het is hartverwarmend hoe je door hem en zijn vrouw opgevangen wordt. De vrouw van Alejandro had van iedereen de was gedaan, voor de pelletkachel de hele avond staan te drogen en voor het slapen gaan kon je je spullen zuiver, droog én netjes opgevouwen ophalen.
    Ik zie op je foto dat je op de tocht over Hospitales redelijk weer hebt. Vorig jaar (begin mei) zaten we in de sneeuw met mist. Heel gevaarlijk want je raakt de hele oriëntatie kwijt.
    Veel succes met de rest van je tocht en geniet ervan. Ik geniet ook van je blog want je slaapt in dezelfde albergues als ik in 2013 en ik herbeleef met jou tocht mijn eigen magnifieke ervaringen die ik toen opdeed. Ik ondersteun daarom ten volle jou oproep om iedereen ,die een indrukvolle ervaring in hun leven willen krijgen, om de Camino Primitivo te wandelen. Het probleem is dat het verslavend is. Dit jaar heb ik daarom de Camino del Norte moeten lopen van Irun via Bilbao, Santander, Gijon, Ribadeo naar Santiago. Volgend jaar de Ruta del Plata. Jan, op naar Lugo.

    Groet, Toon

  • 28 Augustus 2014 - 04:52

    Ria Nagel:

    Hallo Jan,

    fijn om te lezen dat je zo'n prachtige tocht loopt.
    Geniet er maar van.
    Ik vlieg morgen weer naar Nederland en begin weer aan ons gewone leventje, wat ook helemaal prima is.
    Veel liefs,
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 37047

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 09 September 2014

Santiago: Camino del Norte en Primitivo

Landen bezocht: