Dag 12: De beloofde regen blijft weg... - Reisverslag uit Campiello, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu Dag 12: De beloofde regen blijft weg... - Reisverslag uit Campiello, Spanje van Jan Nagel - WaarBenJij.nu

Dag 12: De beloofde regen blijft weg...

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Augustus 2014 | Spanje, Campiello

De albergue van Alejandro in Bodenaya was geweldig. Gisterenavond een heerlijk 3 gangen avondmaal met wijn. Vanmorgen een ontbijt om genoeg krachten op te doen voor de pittige tocht van ruim 25 km naar Campiello.
Waarschijnlijk heb ik niet genoeg superlatieven om te vertellen hoe prachtig het hier overal is. Als ik dit opschrijf weet ik bijna zeker dat er verschillende mensen terecht jaloers zijn. Het weer speelde vandaag ook geweldig mee. Sommigen raakten een beetje in paniek omdat er regen voorspeld werd. Tijdens de tocht was de zon nauwelijks te zien en een heerlijk windje zorgde voor aangenaam wandelweer. Het gaat er onder ons pelgrims heel gemoedelijk aan toe. Op geregelde tijden passeer je weer bekenden uit vorige albergues en even later moet jezelf ook even de inwendige mens verzorgen en lopen de anderen weer voorbij. En soms zie je dat het wat zwaar wordt. Voor mij geeft het een heel prettig gevoel dat het steeds gemakkelijker gaat. De te zware rugzak voel je niet meer. Die wordt een deel van je. Onderweg verwen je jezelf met de vruchten die de natuur voor je in petto heeft. De bramen zijn rijp en groter dan aan de kust, appels, peren genoeg, de beukennoten beginnen lekker te rijpen en liggen bij bosjes onder je voeten te kraken, zelfs de vijgen beginnen te smaken. Honger en dorst hoef je onderweg niet te lijden, ook al zijn hier in de bergen de voorzieningen schaars. Voor morgen staat de koningsetappe op het programma en je wordt al gewaarschuwd om genoeg proviand in te slaan, want morgen is er niets te koop. Vanmiddag was ik bezig om mijn rugzak over een afrastering te tillen, toen ik ineens een stem herkende die mijn naam riep. Het was de Venezolaan Alexander. Hij werkt ook aan een blog en had nog geen foto van mij. Dat hebben we even later maar onder het genot van een caña cerveza geregeld. Ook hij slaapt hier in de albergue in Campiello en is morgen ook van plan om over verschillende bergtoppen van 1200 meter het 28 km verder liggende Berducedo te bereiken. Straks nog een stevige pelgrimsmaaltijd nuttigen, op tijd gaan slapen en morgen weer vroeg op. Tijd weer om een eindje gaan lopen, want ik heb immers toch niks anders te doen.

• 26 Augustus 2014 - 19:16

Jan:

Doe maar rustig aan Jan. Het regent hier alleen maar. Waar zijn de foto's die laten zien hoe mooi het daar is! Zijn op die route geen kerken en kathedralen te bezoeken?
    Veel plezier!

• 26 Augustus 2014 - 19:23

Jen:

Hoi Jan,

Jaloerse................helemaal niet, is veel te zacht uitgedrukt.
    Je loopt zoals we van jou gewend zijn. Veel KM"s en op tijd eten en vooral drinken.
    Het gaat perfect zo te lezen. Blijf ervan genieten!
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal (over de top) en de verhalen die verder nog komen gaan.
    Succes morgen, we blijven je volgen.

Groetjes,
    Rinie en Jen.

• 26 Augustus 2014 - 20:35

Frank:

Leuk Jan. Vooral ook dat je steeds een 'cohort' aan bekende wandelaars tegenkomt omdat ze in min of meer hetzelfde tempo door het Spaanse land trekken. Er kunnen echte vriendschappen uit voortkomen.